<meta name='google-adsense-platform-account' content='ca-host-pub-1556223355139109'/> <meta name='google-adsense-platform-domain' content='blogspot.com'/> <!-- --><style type="text/css">@import url(https://www.blogger.com/static/v1/v-css/navbar/3334278262-classic.css); div.b-mobile {display:none;} </style> </head><body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d28844103\x26blogName\x3dRazorMan%60s+Blog+Page\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://acare84.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://acare84.blogspot.com/\x26vt\x3d-1415897019564224657', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

Eski Çizgi Filmler Ve Çocukluğumuz

Kusura bakmayın uzun süredir bloguma yazamadım.Ama bugünden itibaren yeniden yazmaya başlayacağım aksatmadan.Bugün size çocukluğumdan ve de çocukken izlediğim çizgi filmlerden bahsetmek istiyorum.Neden derseniz şimdilerde ne zaman televizyonu açsam abuk sabuk Japon Çizgi Filmleri görmeye başladım.Hepside şiddet içeriyor.Bugünkü çocukların bu tür çizgi filmler ile büyümesi de beni üzüyor açıkcası.İlerde belkide sırf bu yüzden çok kötü olaylar olacaktır.İnşallah yanılırım.

Bir Pokemon ve de türevleridir gidiyor..Eskiden böyle çizgi filmler mi vardı ya biz küçükken.Ne güzel Red Kit,Tom & Jerry,Tiny Toons,Denver:The Last Dinasour,Beverly Hills Teens,He-Man,She-Ra,Şirinler,Alvin ve Chipmunklar,Temel Reis,Snoopy,Garfield ve de adını unuttuğum nicesi gibi güzel çizgi filmler vardı.Şimdiki çocuklar bunları izleyemediği için bence birazda şanssızlar.Böyle Pokemon gibi çizgi filmler yayınlanıyor sonra duyuyoruz bir çocuk kendini Pikachu zannedip camdan atladı.Çocukların gelişimini etkileyen çizgi filmler işte.Tamam eski çizgi filmlerde de bir şiddet vardı ama eski çizgi filmlerdeki şiddet çok safçaydı.Hatırlarmısınız Coyote'nin Road Runner'ı yakalamak için uğraşması ve bir türlü becerememesi ve başına binbir türlü şeyin gelmesi.Yeni çizgi filmlerde ise eskilerinin saflığı yok bence tabi bu benim fikrim:)84 Yılı'nda doğup çocukluğumu doyasıya bu çizgi filmleri izleyerek ve de sokakta top oynayarak yaşadığım için şükrediyorum.Bugün sizlerle bu konuyu paylaşmak istedim.Yarın veya daha yakında görüşmek üzere hoşçakalın.Sizlere sevdiğim çizgi film karakterlerinin resimleri ile veda ediyorum:)

2 comments | Çarşamba, Haziran 07, 2006

2 Comments:

Blogger Aslı "TILSIM" Palabıyık said...

Ben pokemonu ve türevlerini sevdim aslında. Ama eskilerin tadı yok elbet. Şimdi olsa, oturup deli gibi izlerim Ninja kaplumbağaları mesela.

Aa evet, olaya bir de diğer açıdan bakmak gerek. Ninjalardaki şiddet pek safça sayılmazdı ve zamanında bir çocuk diğerini sopayla döverek öldürmüştü Donatello misali.

Yani her dönemin böyle durumları oluyor sanırım.

2:48 ÖÖ

 
Blogger 6 6 said...

Eski çizgi filmlerin tafı başkaydı gerçkten. Bir Bugs Bunny , bir Micky Mouse saf kahramanlardı. Kısa ve öz skeçler gibiydiler. Çocukken onları çok severdim. Şimdi hala onlar benim zihnimde birer güzel anı, fırsat buldukça izliyorum. Onların sahip oldukları nitelikler çok güzeldi.

Bununla birlikte, ben yeni nesil çizgifilmleri umutsuz görmüyorum. Ben bir pokemon hayrnıyım , hatta pokemon için kurduğum bit blogum bile var(http://pokemonturkiye.blogspot.com/). Bence Pokemon, Digimon tarzı animeler 6 yaşın altındaki çocuklara hitap etmeyen veya hitap etmemesi gereken çizgifilmler. Bunun çeşitli sebepleri var: insan o yaşlarda daha çok uyumlu , ahenkli, bir mesaj verebilen veya komedi unsurlarıyla dolu skeçlere benzeyenMicky Mouse, Bugs Bunny tarzı çizgifilmler izlemeli. Bu tarz çizgifilmlerde süreklilik yoktur. Her bölüm bir sitcom dizi gibi bir olayı işler. Oysa Pokemon, Digimon tarzı animeler bir karakterin başından geçen uzun soluklu bir macerayı işler. Bunu yaparken her bölüme bir mesaj koyamaz. Ayrıca aksiyon da tavan yapmıştır. Bu tarz çizgifilmler biraz daha büyük çocuklar için keyif verebilir. Artık döne döne Tom'un Jerry'yi kovalamasından sıkılanlar Ash ile birlikte Pokemon Dünyas'nı fethedecek veya Yoh ile Şaman Turnuvası'na katılacaktır. Ben bu sebeple animeleri destekliyorum.

Sonuç olarak , bence iki tür çizgi filmler de olmalı: saf,komik olanlar ve aksiyon ağırlıklı olanlar. Ayrıca bu çizgi filmlerdeki şiddetin akıl ve ruh sağlığı yerinde bir çocuk ğzerinde olumsuz etki yapacağına inanmıyorum.

1:44 ÖÖ

 

Yorum Gönder

<< Home